הנגיד הרב שפירא: "כואב לי על המחלוקות באגודת ישראל"

אסתי פלד 1 Comment on הנגיד הרב שפירא: "כואב לי על המחלוקות באגודת ישראל"

הנגיד הרב יצחק שפירא בראיון ל'קול חי' על המחלוקות באגודת ישראל: "אסור שיהיו פילוגים וקיטובים, לא בין חסידים לחסידים ולא בין חסידים לליטאים. אבי ז"ל דיבר בזמנו על כך שאגודת ישראל נוסדה על ידי החפץ חיים, ר' חיים עוזר, והגער הרב'ה. כשאגודת ישראל התאחדה עם דגל התורה אבא שלי עשה שהחיינו. דווקא בימים כאלה שאנחנו כל כך מפולגים ואנחנו כל כך זקוקים לאהבת חינם – אנחנו צריכים לבקש מהקב"ה 'ברכנו אבינו כולנו יחד באור פניך'. אנחנו צריכים אהבת חינם. רק אהבת חינם תעזור לנו"

אגודת ישראל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנגיד הרב יצחק שפירא, מאנשי אגודת ישראל מצר על המחלוקות הפנימיות הקשות השוררות בתוך המפלגה: "אני לא מצוי בנבכי הסוגיה אבל חבל לי על מה שקורה שם. זה לא היה צריך להגיע למצב שבאגודת ישראל אין אהבה ואחווה. כל הרעיון של אגודת ישראל מבוסס 'ויעשו כולם אגודה אחת'".

בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, אומר הרב שפירא: "אסור שיהיו פילוגים וקיטובים, לא בין חסידים לחסידים ולא בין חסידים לליטאים. אבי ז"ל דיבר בזמנו על כך שאגודת ישראל נוסדה על ידי החפץ חיים, ר' חיים עוזר, והרב'ה מגור. כשאגודת ישראל התאחדה עם דגל התורה אבא שלי עשה שהחיינו. דווקא בימים כאלה שאנחנו כל כך מפולגים ואנחנו כל כך זקוקים לאהבת חינם – אנחנו צריכים לבקש מהקב"ה 'ברכנו אבינו כולנו יחד באור פניך'. אנחנו צריכים אהבת חינם. רק אהבת חינם תעזור לנו".

עוד אומר הרב שפירא בשיחה עם 'קול חי': "המדרש אומר, בזמן שיש שלום ושלווה ביניהם – אין כל אומה ולשון יכולים לשלוט בהם. אנחנו צריכים תורה ואהבת חינם. כשאני מוכן לוותר אז השני גם מוותר – צריכים קירוב לבבות, שעין אחת לא תהיה צרה בעין השניה. שכולם ירצו לראות בהצלחה של העין השניה. התפקיד שלנו זה לא להיות מושלים ואדונים אלא גבאי המחנה החרדי. עלינו לשרת את העם".

"הנושא של חיבורים הוא באחריות מועצות גדולי הדור", אומר הרב שפירא וחושף: "בזמנו הייתה תוכנית מאוד רצינית של קבוצת אנשים משכמם ומעלה להקים רשימה לקדנציה אחת להיות מה שנקרא אנשי העם ולהציע את הגבאות שלהם. הציעו לי תפקיד בכיר שם. יכול להיות שבסופו של דבר אם הדברים יתנהלו ככה אולי חלילה הדברים יתפוררו ויהיו שני גושים והם יתנו מקומות לנציגים הדתיים. לא לנער הזה התפללנו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מה הבעייה בפילוג?